Pamokos ir Patarimai

Stojimas į Gimnaziją: Kaip Pasiruošti 8-oje Klasėje? (2024)

Pastaruoju metu sulaukiame vis daugiau klausimų kokį anglų kalbos lygį turi būti pasiekęs ir kompetencijas įgijęs mokinys, baigdamas aštuntą progimnazijos klasę, kad sėkmingai išlaikytų stojamuosius egzaminus į gimnaziją ir būtų užtikrintai pasiruošęs devintai klasei.

Taigi, šiame straipsnyje pamėginsime glaustai apibūdinti kokie anglų kalbos reikalavimai keliami progimnazijos mokiniams, kurie ketina mokytis gerai vertinamoje gimnazijoje ir ateityje sėkmingai išlaikyti valstybinius egzaminus bei pasiruošti stojimams į universitetus Lietuvoje ir užsienyje. Žemiau pateikti pagrindinio ugdymo pirmosios užsienio kalbos (anglų) programos tikslai, uždaviniai ir anglų kalbos gramatikos, žodyno ir kt. temos suskirstytos pagal atnaujintas ugdymo programas 7 ir 8 klasėms.

1. Žodynas ir kalbėjimo temos

1. Apie save: išvaizda, pomėgiai, asmens savybių ugdymasis.
2. Tarpasmeniniai santykiai su draugais, šeimoje, bendruomenėje, visuomenėje.
3. Demokratija, žmogaus teisės ir lygios galimybės.
4. Kasdienė veikla: mokymasis, būreliai, namų ruoša ir pramogos.
5. Sveika gyvensena: mityba, sportas, mokymosi ir sporto balansas.
6. Profesijos, darbai ir karjeros galimybės.
7. Veiklos viešojoje erdvėje: kelionės, transportas, paslaugos, pirkiniai ir finansai.
8. Komunikacija realioje ir skaitmeninėje erdvėje, medijos ir informacinės technologijos.
9. Gyvenamoji aplinka, gamta ir ekologija.
10. Kultūrinis gyvenimas, renginiai, tradicijos.
11. Kultūrų įvairovė Lietuvoje ir kitose šalyse.
12. Lietuvos ir pasaulio kalbos, daugiakalbystė.

2. Gramatiniai anglų kalbos laikai

1. Present Simple vs. Present Continuous
2. Present Perfect
3. Present Perfect vs. Past Simple
4. Present Perfect Continuous
5. Past Simple vs. Past Continuous
6. Used to/didn‘t use to/would expressing habit
7. Past Perfect
8. Future Simple
9. Future Continuous

3. Kitos gramatikos temos

1. Būdvardžiai ir jų junginiai (deep sleep, heavy rain, etc.)
2. Skirtingų tipų prieveiksmiai (good – well, fast – fast, late – late, etc.)
3. Būdvardžių ir prieveiksmių laipsniai (good – better – the best)
4. Artikelių vartosena (a, an, the, and zero article)
5. Skaičiuotini ir neskaičiuotini veiksmažodžiai (sugar, water and flour vs. a table, a book, a pen, etc.)
6. Keturių rūšių sąlygos sakiniai (Conditionals)
7. Modaliniai veiksmažodžiai (can, could, may, might, should, must, etc.)
8. Modalinių veiksmažodžių būtojo laiko forma (pvz. must have done)
9. Taisyklingo klausymo sudarymas, vartojant skirtingus gramatinius laikus (Where does she live? Where did she live ten years ago?)
10. Klausiamieji žodeliai (Who? Whom? Whose?)
11. Santykiniai įvardžiai (who, which, whose, why, where, and when)
12. Tiesioginiai ir netiesioginiai klausimai
13. Pasyvioji veiksmažodžio forma (Passive Voice)
14. Netiesioginė kalba (Reported Speech)
15. Bendratis ir gerundijus (-ing forma)
16. Refleksiniai įvardžiai (myself, yourself, himself, themselves, etc.)
17. Rodomieji įvardžiai (this, that, these, those)
18. Kiekiniai (one, two, three) ir kelintiniai skaitvardžiai (the first, the second, the third)

4. Tarpkultūrinės žinios ir gebėjimai

– Susipažįstama su skirtingų kultūrų socialinių konvencijų ypatumais.

– Mokomasi laikytis sociokultūrinio bendravimo taisyklių paprastose komunikacinėse situacijose.

– Susipažįstama su įvairių šalių kultūriniais ypatumais, mokomasi juos apibūdinti, analizuoti, lyginti su savo gyvenamosios ir (ar) gimtosios šalies kultūros ypatumais.

– Nusiteikiama bendraujant daugiakultūrėje aplinkoje gerbti kitų šalių, etninių grupių kultūrų atstovus, vartoti įvairias mokamas kalbas bendraujant su kitakalbiais asmenimis.

– Susipažįstama su Lietuvos, Europos ir pasaulio kalbų įvairove. Lyginami skirtingų mokamų kalbų elementai, pavyzdžiui, garsai, raidės, žodžiai, frazės, patarlės, priežodžiai.

5. Vartojamo žodyno apimtis

– Vartojamas platesnis žodynas, reikalingas atlikti kalbos veiksmus programoje išvardytuose kontekstuose pagal temas, potemes, situacijas.

– Susipažįstama su pagrindinėmis dažniausiai vartojamų žodžių reikšmėmis, frazelogizmais ir perkeltine reikšme vartojamais posakiais, susijusiais su kalbos vartojimo kontekstais.

– Aktyvus žodynas apima asmeninę, mokymo(si), viešojo gyvenimo ir iš dalies profesinę kalbos vartojimo sritis.

6. Tarimas ir intonavimas

Kas gi apima tarimą ir intonavimą?

– Mokomasi tinkamai artikuliuoti žinomus žodžius, žodžių junginius, intonuoti pasisakant ar kalbantis dialogu, dalyvaujant diskusijoje ar skaitant balsu. Skaitoma fonetinė transkripcija.

– Susipažįstama su skyrybos ženklų reikšmėmis, aiškinamasi, kaip jie atspindi intonaciją.

7. Rašyba ir skyryba

– Mokomasi kuriant rašytinį tekstą taikyti pagrindines rašybos ir skyrybos taisykles, rašant paisyti teksto žanro stiliaus ir (arba) registro, pavyzdžiui, tinkamai vartoti santrumpas.

– Naudojamasi kalbos žinynais.

8. Kalbos pažinimo sąvokos ir terminai

– Mokomasi vartoti pagrindinių kalbos dalių pavadinimus, kalbos formų pavadinimus (esamasis laikas, sąlygos sakinys, aukštesnysis laipsnis etc.).

– Taipogi, mokomasi panaudoti žodžio dalių pavadinimus (priešdėlis, priesaga etc.), teksto struktūrinių dalių pavadinimus (įžanga, dėstymas, pabaiga).

9. Sakytinė sąveika

– Aptariamas prekių ir paslaugų įsigijimas.

– Mokomasi paaiškinti apie skirtingas prekes, paslaugas ir pan., susikalbėti nesudėtingose viešojo gyvenimo situacijose, įsigyjant prekes ar paslaugas. Pavyzdžiui, parduotuvėje, kavinėje, stotyje ir pan.

– Taipogi, dalyvavimas pusiau oficialiame pokalbyje (konsultacija, interviu).

– Mokomasi oficialiame pokalbyje gauti ir suteikti tiesmuką faktinę informaciją, suprasti detalius nurodymus, teirautis smulkesnės informacijos, teikti informaciją žinomomis temomis, dalintis patirtimi.

10. Rašytinė sąveika

– Asmeninis ir pusiau oficialus susirašinėjimas (asmeninis pusiau oficialus laiškas, elektroninis laiškas, žinutė, atvirukas).

– Mokomasi rašyti asmeninį laišką, perteikiant naujienas, informaciją, reiškiant mintis konkrečiomis temomis, rašyti apie patirtus dalykus, išreiškiant savo nuomonę ir emocijas. Oficialus (dalykinis) susirašinėjimas.

– Mokomasi rašyti (pusiau) oficialų laišką, teiraujantis ar pateikiant informaciją; rašyti prašymą, motyvacinį laišką, pateikiant keletą argumentų, paaiškinant. Transakcinis rašymas: informacijos perteikimas raštu (žinutė, anketa, forma).

– Mokomasi užrašyti (telefonu ar gyvai gaunamą) informaciją, kai diktuojama aiškiai ir suprantamai, rašyti raštelius perteikiant aktualią informaciją draugams, mokytojams, aptarnaujančiam personalui ir pan. Pildomos anketos.

Pabaigai

Šiam kartui tiek! Tikimės, kad šie patarimai Jums padės sklandžiai ir be streso pasiruošti ir įstoti į savo svajonių gimnaziją. Juk reikalingas užduotis, naudojamas temas ir reikalavimus jau žinote! O jeigu turite klausimų ar ieškote anglų kalbos specialistų – žinote kur kreiptis 🙂

AngluMokykla.lt

VBE vertintoja, viena jauniausių anglų kalbos mokytojų Lietuvoje turinti mokytojos metodininkės laipsnį. Jos paruošti mokiniai yra ne kartą apdovanoti Kauno miesto mero, NATO, bei kitų prestižinių institucijų.